O METODI

Metoda S.U.P.E.R. je za družine in otroke, ki so se znašli v začaranem krogu učenja na pamet in konfliktov ob omembi šole.

Metoda S.U.P.E.R. in njenih pet korakov je nastala na podlagi svetovanj in mentoriranja otrok, ki jim je učenje šolskih predmetov predstavljalo muko. Ko teh pet korakov metode vključimo v naš vsakdan učenja, le-to postane veliko bolj obvladljivo.

Kot mama sem se tudi sama spopadala z odporom do učenja, dolgočasjem in prelaganjem na zadnji trenutek. Bilo je stresno zame in za moje šolarke.

Učne snovi, učnih načrtov in ocenjevanj, otrok ne more spreminjati, lahko pa se odloči in izbere, kako se bo učenja lotil doma. Kakšen način mu najbolj ustreza, kdaj in kako. Občutek, da ima niti v svojih rokah, je tisti, ki naredi prvi premik k spremembi.

KAJ JE S.U.P.E.R.?

Kako se učiti, da bi si čim več zapomnili?

In katero vodilo nas kot starše lahko vsakodnevno usmerja?

Tako, da upoštevamo 5 korakov:

S – sproščeno,

U – učinkovito,

P – pospešeno,

E – enostavno in

R – radovedno.

S -> sproščeno

Rumena hiška nima mize za učenje. To je prvo, kar opazi večina otrok. Ima pa udoben, velik (rumen!) fotelj, žogo za sedenje in tepih na tleh.

Večina jih izbere tla ali žogo. Tako da jim je udobno, predvsem pa po šestih urah in več sedenja v šoli, sproščeno.

Več o tem sem pisala tukaj.

U -> učinkovito

Kateri učni stil je »pravi«? Katero tehniko uporabiti za svoj stil učenja? 

Prepoznavanje svojega stila učenja je pomembno, šele takrat si lahko učno snov »prevedemo« v svoj način razumevanja. Ne ostanemo pa samo na prevladujočem učnem stilu, ampak razvijamo vse.

Tako kot tehnike učenja. Poleg klasičnih (branje, podčrtavanje, izpisovanje, miselni vzorci), predvsem takšne, ki upoštevajo otrokovo domišljijo in spodbujajo k asociacijam (risanje, gibi, zgodbe, rime…). Bolj kot kvantiteta je pomembna kvaliteta učenja.

Več o tem sem pisala tukaj.

P -> pospešeno

Koliko časa je otrok sposoben biti fokusiran na delo? Igra z lego kockami bi lahko trajala ves dan, kajne? Ampak pri učenju je čas koncentracije med 20 in 30 minut. Potem potrebujemo odmor.P -> pospešeno

Izmenjavanje aktivnega učenja in aktivnega odmora je ključno za uspešno učenje. Po določenem času koncentracija pade in takrat je bolje prekiniti in narediti učinkovit odmor.

Raziskave pospešenega učenja so pokazale, da so si učenci, ki so se učili za test biologije po 1 uri pospešenega učenja, bili bolj uspešni na testu in si zapomnili več, kot njihovi vrstniki po 4 mesecih klasičnega učenja. Skoraj neverjetno, a resnično 🙂 

Več o tem sem pisala tukaj.


E -> enostavno

Zakaj bi komplicirali? Poenostavimo učno snov in način učenja tako, da si jo čim hitreje in čim bolje zapomnimo.

Si lahko priznamo, da smo nagnjeni delati po liniji najmanjšega upora, otroci še posebno?

Več o tem sem pisala tukaj.


R -> radovedno

Spodbujamo k vprašanju »kako lahko…«, ne »to je težko…«. Bodimo odprti in radovedni, da otrok prepozna, kakšen način in metode učenja mu ustrezajo. Učenje je eksperimentiranje, iskanje načina ki otroku najbolj ustreza v danem trenutku.

Koristen namig, ki ga lahko uporabimo takoj: preberimo besedilo in se vprašajmo – »na kakšen način bi si čim bolje/hitreje zapomnil-a?«

Po nekaj minutah možgani najdejo asociacijo (če ne, otroku ponudimo svojo asociacijo) in

… učenje se lahko začne 🙂

Več o tem sem pisala tukaj.

Naj nas vodi načelo:

 »Study less, study smart.«

Plakat S.U.P.E.R. učenje

Celoten plakat s.u.p.e.r učenje, ki vas bo prijazno spomnil, kako delovati z otrokom pri učenju, si prenesite preko obrazca spodaj:

S prenosom priročnika se strinjate s splošnimi pogoji poslovanja in uporabo vaših osebnih podatkov.