Najpogostejši motilec pri učenju je … mama

Ja….mama

Prav si prebrala.

Otrokom na delavnici sem določila nalogo, da do naslednjega srečanja opazujejo svoje motilce – kaj / kdo jih zmoti med učenjem in pisanjem domače naloge.

Ko so naslednjič prinesli svoje odgovore, je večina med drugim omenila tudi … svojo mami. To me je zelo presenetilo, ker na podoben način tudi sama zmotim svoje punce. Ne da bi sploh vedela.

 

Na kakšen način torej mame zmotimo med učenjem svoje otroke? Otroci so povedali:

– tako, da me PREVERJA ALI se učim

– tako, da me PREVERJA KAKO se učim, čeprav sva se že dogovorili kaj in kako se bom učila

– tako, da me POKLIČE na sendvič ali kosilo

– tako, da se SPREHAJA po stopnicah gor in dol, naše stopnice pa zelo škripajo

– tako, da POTRKA na moja vrata brez razloga (tudi zato, da mi reče živjo)

– tako, da me iz službe pokliče po telefonu in SPRAŠUJE, KAJ DELAM

– …

 

Moj razlog, da sem jih zmotila med učenjem … odnesi smeti, pospravi posodo iz pomivalnega stroja, pelji psa na sprehod … šele, ko sem vprašala, kaj je delala pred tem, sem izvedela, da se je učila ali pisala nalogo!

Ups!

Ljuba, A., zakaj nisi rekla?

Seveda ni, ker je vsak razlog dober, da gre stran od knjig. 

 

Če otroke vprašamo, kaj pri učenju jim je najtežje, pravijo … »spraviti se k učenju«.

 

Ko enkrat začnejo, potem ni več težav, ZAČETI je največji izziv.

Koliko energije gre za vzpostavitev ponovnega fokusa na učno snov, ko jih enkrat zmotimo, si lahko samo mislimo.

Preizkusi: stara si 10 let, imaš nalogo, ki ni ravno zanimiva, iščeš načine kako bi se ji izognila, vendar kljub temu najdeš način, da jo narediš.

Minilo je vsaj 30 minut … za pripravo …

Delaš 10 minut, ko te zmoti telefonski klic.

Le-ta prekine tvoj tok misli, a srečna si, da lahko prenehaš z nezanimivim delom, vendar …

… veš, da ga boš morala nadaljevati.

In začarani krog se ponovi.

 

V naslednjih dneh bodi pozorna na to, ali smo starši eden od motilcev pri otrokovem učenju.

Kdaj  prekinemo njihov fokus?

Kakšni so naši razlogi, da prekinemo njihov miselni tok, ki ga stežka ponovno vzpostavijo?

In nenazadnje … kaj lahko naredimo proti našim prekinitvam?

S kakšnimi dejanji otrokom pri učenju koristimo in s kakšnimi ne?

Kako doseči, da učenje in šola nista več razlog za prepir?

Šola je otrokova odgovornost, zakaj bi morala torej tudi jaz, mama, spreminjati svoje navade in razmišljanje?

Kdo biti kot starš otroku, ki ni v kalup šolskemu sistemu?

 

???

 

V naslednjih dneh bom odprla prijave za VIP Klub za mame (saj tudi smo very important person, kajne!) Bodi pozorna na maile, ker bo prostor le za max 10 mamic.

 

Če se zavedaš, da je osebna rast del starševskega poslanstva, potem je to program ZATE.

Poleg konkretnih predlogov, kako svojemu otroku pomagati pri učenju in ga pri tem podpirati, boš pozorna na ravno tiste gumbe, ki jih otrok pritisne v tebi, ko gre za učenje … in sprožijo prepir.

Moj cilj je, da z otroki gradimo most in dober odnos še pred viharnim obdobjem pubertete!

V ta namen pa moramo ozavestiti svoj način starševstva in pristope, ki nas ne podpirajo ter se vprašati KAKO smo lahko še boljše.

 

+

 

Priložnost zate, če si razmišljala o mentorskem programu za otroka: do 21. 12. 2018 je 4-mesečni mentorski program na voljo še po trenutni investiciji.

Z novim letom se poviša. Če si resni interesent mi piši na info@rumenahiska.si, da se dogovoriva za termin uvodnega posveta – le-ta te k ničemur ne zavezuje, lahko pa ti pojasnim kako program poteka in kaj vsebuje ter kaj bi bilo potrebno še narediti, da je tvoj otrok pri učenju bolj uspešen.

?   V koledar si zapiši tudi 10. december ob 10:00 za brezplačno spletno druženje: Plusi in minusi domačih nalog

Kaj z domačimi nalogami, ko jih otrok ne dela, je bilo najbolj pogosto vprašanje v zadnjih 14 dneh in odločila sem se, da na to temo pripravim nekaj usmeritev.

Za ogled v živo ali posnetek je potrebna prijava tukaj. Vse nadaljnje info dobiš na mail, nekaj dni prej!

Se veselim, da se vidiva ali slišiva 🙂

Lea